Accountor söker Redovisningskonsult!

Annons

Stepstone

Göteborgs stad | Heltid,Tillsvidareanställd | Sista ansökningsdag: 2017-05-20

Accountor växer! Vi söker två redovisningsekonomer till vårt team i Göteborg. Rollerna innebär självständigt arbete inom kund- och/eller leverantörsreskontrahantering till en av våra större kunder utöver det kommer du att hantera redovisningen för några av våra mindre kunder.

Du kommer bland annat att arbeta med in-och utbetalningar, filhantering, avstämningar och månadsstängning.

Att jobba som redovisningsekonom hos oss på Göteborgskontoret innebär att du ingår i ett tight team om idag fem personer där samarbete och gemensam utveckling premieras. Du arbetar nära kunden i en operativ roll där du tillhandahåller redovisningstjänsten. Här utvecklas du genom att vara delaktig i förändringsarbetet gällande redovisning till våra kunder hos en av de främsta aktörerna på arbetsmarknaden.

Hos oss arbetar du självständigt samtidig som du stöttas av gruppen och alltid känner att du har back-up. Vi månar om att du och kunden tillsammans utvecklas inom era områden. Arbetssättet präglas av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.

Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär.

Därutöver erbjuder vi dig:

  • Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden
  • Att kontinuerligt vidareutbildas inom vår egen akademi – Accountor Academy
  • Månadsvisa samtal för att stötta dig i din utveckling och välmående
  • Möjlighet till vidareutveckling, antingen inom t. e x. implementation eller genom att nischa dig mot olika kundsegment

För att trivas i rollen bör du vara noggrann, strukturerad och serviceminded. Vårt arbetssätt speglar våra värdeord; Mod, Tillit, Respekt och Framtid. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi.

Kvalifikationer

  • Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning exempelvis universitet, högskolan alternativt från YH eller KY-utbildning inriktning redovisningskonsult eller motsvarande
  • Gärna minst 2 års praktisk erfarenhet
  • Erfarenhet från transaktionsintensiv bransch, gärna inom elhandel
  • Meriterande är erfarenhet från Xledger

Om företaget

Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

På vårt fina Göteborgskontor arbetar i nuläget 25 medarbetare inom redovisning- och lönehantering, kontoret ligger väldigt centralt mitt på Kungsgatan. Som lönekonsult hos oss bidrar du att uppnå vår gemensamma vision och är en viktig individ i en växande organisation.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt

Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 20 maj 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Kristin på 010- 475 04 05.

Välkommen med din ansökan!

Ansök till tjänsten här

Stepstone
About Stepstone 2077 Articles
StepStone är sajten där chefer och specialister hittar sitt nya jobb. Vi har skapat en mötesplats där du som rekryterare eller arbetsgivare enklare kan hitta rätt kandidat genom en rad olika skräddarsydda annonslösningar för ditt rekryteringsbehov.