Nätverket för Sveriges ekonomiproffs
Produkt och annonsinformation
CFOworld är Sveriges största nätverk för finanschefer med 8 500 prenumeranter och närmare 10 000 unika besökare per månad på CFOworld.se.
Vårt mål är att vara en inspirationskälla och erbjuda rätt verktyg för CFO:n för att denne skall kunna utvecklas i sin yrkes- och ledarroll, fatta bättre beslut och navigera i ett dynamiskt affärsklimat.
VEM ÄR CFO:N?
Rollen som chief financial officer, är under förändring och har utvecklats snabbt under senare år. CFO:n är inte längre en figur i bakgrunden utan har trätt fram i rampljuset på riktigt. Titeln CFO används ofta internationellt och har nu fått fäste även på svensk mark men förväxlas ofta med ekonomichefsrollen.
Den moderna CFO:n har ofta en mer övergripande roll än branschkollegor med titeln ekonomichef och arbetar med strategiska frågor i större utsträckning än den traditionella ekonomichefen – parallellt med traditionella ansvarsområden som redovisning och rapportering.
ROLLEN I PRAKTIKEN
Strategi, projektledning och att leda affärsprocesser utgör ofta en viktig del av CFO:ns vardag, där många arbetar nära och fungerar som ett bollplan till verkställande direktör. Klassiska områden som redovisning, rapportering, budget- och prognosarbete, skatt, compliance, förvärv och fusioner, cash management och juridik utgör fortfarande grundstommen i yrkesrollen.
De senaste åren har nya ansvarsområden som IT och kommunikation tillkommit för många CFO:er, där en av utmaningarna är att navigera i ett snabbt växande IT-landskap.
Den breda palett av frågor som ligger på CFO:ns bord kräver rätt verktyg och att rätt beslut tas i rätt tid. CFOworld täcker en stor bredd av ämnen, från redovisning till ledarskaps- och organisationsfrågor, för att fylla de behov dagens CFO har och guida rätt i en svårnavigerad och allt mer komplicerad yrkesroll.
CFO:ERNA SOM MÅLGRUPP
Att spara kostnader kan vara lika viktigt för CFO:n som att våga satsa – stundtals även i lågkonjunktur. Genom att synas i CFOworld kan du nå ut direkt till en målgrupp som ansvarar för såväl budget som nya investeringar.
VARFÖR SKA DU SYNAS I CFOWORLD?
- CFO ÄR EN VERKSAMHETSORIENTERAD ROLL med ansvar för företagets processer och lönsamhet. Genom att synas i CFOworld ligger annonsörerna ”top of mind” hos landets CFO:er.
- ALLA INVESTERINGAR GÅR GENOM CFO:N eller ekonomichefen på grund av dennes budgetansvar och strategiska roll.
- ROLLEN SOM FINANSCHEF är under snabb förändring och CFOworld täcker därför en rad olika områden som är relevanta för yrkesrollen; Bigdata, analys, automation, juridik, skatter, outsourcing, cash management och kommunikationsfrågor.
- SVENSKA CFO:ER LÄSER TRE TIDNINGAR DI, Affärsvärlden och CFOworld. (Källa: extern marknadsundersökning). I CFOworld når annonsören ekonomichefen i rätt kontext.
ANNONSINFORMATION – DIGITALT
WEBB CFOworld.se har runt 10 000 unika besökare och 30 000 sidvisningar per månad. Webbplatsen uppdateras kontinuerligt med nya trender, tips och råd för Sveriges ekonomiproffs. Målet är inte att erbjuda snabba nyheter utan att rapportera om långsiktiga trender, inbjuda till debatt samt stödja CFO:n i små och stora frågor i vardagen.
PRISLISTA WEBB (pris per vecka)
SKYSKRAPA Format: 230 x 810 Pris: 10 500 kr
SUPERBANNER Format: 975 x 100 Pris: 12 500 kr
PANORAMA Format: 1046 x 178 Pris: 12 500 kr
MODUL Format: 480 x 250 Pris: 5 200 kr
DUBBELRUTA Format: 250 x 240 Pris: 5 200 kr
ANNONSINFORMATION – NYHETSBREV Veckorapporten utkommer till runt 9 500 mottagare varje vecka och sammanfattar de viktigaste nyheterna och senast publicerade artiklarna under veckan.
PRISLISTA NYHETSBREV (pris per vecka)
TOPPBANNER Format: 580 x 120 Pris: 7 000 kr
MODUL Format: 480 x 250 Pris: 7000 kr
PRISLISTA EDR
EDR Pris: 49 000 kr
För mer information, kontakta Björn Glansk, 0708-71 61 61 eller bjorn@bagpublishing.se