Customer support specialist within Financial Services

Meritmind

Stockholm / Bank, finans & försäkring / visstid / Sista ansökningsdag: 2020-06-30

null

Vi letar nu efter en specialist till kundsupport inom finansiella tjänster till vår kund som är en ledande IT-leverantör. Det här är en möjlighet för dig som har tidigare erfarenhet från den finansiella sektorn och kundnära roller att ta nästa steg i din karriär. Har du jobbat som värdepapper/fondadministratör och med tidigare kundkontakt och erfarenhet värdepappersplattformen AbaSec eller liknande system kan du vara rätt person för detta!

Du får i denna roll möjligheten att i kontakt med flera av de ledande aktörerna i branschen men också utvecklas på ett globalt konsultbolag som är ledande inom sitt område.

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via Brightby och startar i slutet av augusti och pågår ca 6 månader. Därefter finns stor möjlighet till överrekrytering.

Du kommer huvudsakligen att arbeta inom Support & Service-teamet inom den svenska verksamheten av Capital Markets. Systemet som du kommer supporta, AbaSec, är en värdepappersplattform som används hos ett flertal ledande aktörer i branschen och stödjer hela arbetsflödet inom bla områdena värdepappershandel, kontoadministration, fondadministration, rapportering och private banking.

Arbetsbeskrivning

  • Supportera och assistera kunder inom finansbranschen med både funktionell och teknisk support.
  • Ansvara för kundkommunikation kring frågor inklusive intern uppföljning
  • Hantera hela utbudet av frågeställningar kopplat till AbaSec funktionalitet
  • Spela en viktig roll när det gäller kvalitet och kundnöjdhet
  • Du är den primära kopplingen mellan kunden och produkten (AbaSec)
  • Du bör vara nyfiken och vill gå in på / lära sig andra ansvarsområden
  • Du kommer Ibland träffa kunder på plats hos dem eller i workshops på kontoret
  • En god förståelse för finansmarknaden
  • Vilja bidra till en positiv inställning i teamet

Kvalifikationer och egenskaper

  • Bakgrund från finansbranschen och gärna från en roll som värdepapper-/fondadministratör hos en storbank och-/eller mindre aktör
  • Strävan och viljan att leverera kundvärde med hög kvalitet
  • Kunskap och förståelse för finansiella marknader och produkter
  • Erfarenhet av värdepappershandel och intresse att vilja växa inom detta område
  • Förmåga att driva och uppnå effektivitet i verksamheten
  • Erfarenhet av att tillhandahålla affärskritiska tjänster till kunder
  • Utmärkta kommunikations- och samarbetskunskaper
  • Problemlösning & beslutsfattande
  • Du skall ha en positiv attityd och trivas i komplexa tekniska miljöer
  • Eftersom du kommer att arbeta med kunder baserade i Sverige, Finland och Norge kräver denna roll att du talar engelska och svenska

Meriterande

  • ITIL-processkunskap
  • Tekniska färdigheter inklusive IT-verksamhet
  • SQL och/eller övriga databasfärdigheter
  • Finska

 

Välkommen med din ansökan!

Ansök till tjänsten här

Meritmind
About Meritmind 30 Articles
Meritmind utgår från CFO:ns ansvarsområde och hjälper till oavsett om du behöver utveckla era ekonomi- och styrprocesser, få stöd av en konsult under en period eller rekrytera in en ny medarbetare. Vill du dessutom vidareutveckla ditt team eller dig själv, så erbjuder vi ledarskapstjänster och möjligheter till kompetensutveckling via Meritmind Advance. Börjar det bli dags att se sig om efter ett nytt kvalificerat jobb inom ekonomi, är Meritmind också rätt ställe för dig.