Ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra

Annons

Stepstone

Täby | Heltid | Sista ansökningsdag: 2017-10-08

Har du arbetat som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra tidigare och vill fortsätta utvecklas inom denna roll? Då har vi kanske jobbet för dig!

Vår kund är en av Sveriges största servicekedjor inom däck och fälgar och de söker nu en ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Kontoret har placering i Täby där det sitter ca 20-25 personer på olika roller och du välkomnas in ett kund- och leverantörsteam på 4 personer.

Tjänstebeskrivning

I rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du ha en varierande roll med flertalet olika uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer dels bestå av:

  • Manuellt registrera leverantörsfakturor mot inköpsorder
  • Registrera e-fakturor
  • Reda ut betalningspåminnelser
  • Registrera nya leverantörer
  • Bokföra återrapportering av betalningar
  • Kontroll, periodisering och kontering av hyresfakturor
  • Kontoavstämningar samt avstämningar av reskontran mot leverantörers reskontror

Dessutom kommer du ansvara för att öppna och sortera post, skanna kostnadsfakturor, hantera Exflow-flödet, hjälpa till med rensning av inköps- och returorder samt intrastatrapportering SCB.

Lämplig bakgrund

Det här är tjänsten för dig som har arbetat som ekonomiassistent sedan tidigare och känner dig trygg med inriktningen inom leverantörsreskontra. Du har minst gymnasieutbildning och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter under 1-3år. Du har goda kunskaper i Officepaketet (Outlook och Excel). Det är meriterande om du har systemerfarenhet av Exflow, Readsoft och Microsoft Dynamics NAV, men det är inget krav. Du är också flytande i Svenska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är också att föredra.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra människor och du är en lagspelare. Du är van att arbeta med större flöden och kan prioritera ditt arbete. Då det förekommer kundkontakt med företagets verkstäder är det viktigt att du har en hög servicenivå. Du är trygg i din kompetens och kan arbeta på ett självständigt sätt.

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW som förväntas pågå ca 4-5 månader och med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Stephanie Svensson, 08-4075565.

Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

Välkommen med din ansökan!

Ansök till tjänsten här

Stepstone
About Stepstone 2077 Articles
StepStone är sajten där chefer och specialister hittar sitt nya jobb. Vi har skapat en mötesplats där du som rekryterare eller arbetsgivare enklare kan hitta rätt kandidat genom en rad olika skräddarsydda annonslösningar för ditt rekryteringsbehov.