Att skaffa ett nytt affärssystem är något som kommer att påverka hela företaget under många år så att välja rätt system är oerhört viktigt. Grunden till ett lyckat införande ligger i en bra upphandling och här kan en utbildning vara till stor hjälp.
Herbert Nathan & Co anordnar just en sådan utbildning där CFO:er, projektledare, verksamhetsutvecklare och andra får veta vad de måste tänka på för att göra en bra upphandling. Det en heldagskurs som bland annat tar upp:
- Grunden för en lyckad upphandling – en väl genomförd Behovsanalys
- Hur genomförs ett upphandlingsprojekt – projektet från A till Ö
- Hur utformar man en Anbudsförfrågan – vilka delar skall ingå
- Vilka utvärderingskriterier skall ingå fram till val av system
- Hur ser marknaden ut – vilka leverantörer finns att välja på
- Vilka resurser och roller måste organisationen sätta till under upphandlingen
- Övning utifrån deltagarnas egna konkreta exempel på processer som skall stödjas av ett nytt affärssystem
- Konkreta exempel från tidigare upphandlingar
Efter kursen ska du ha en mycket bra inblick i vad som krävs av den egna organisationen för en lyckad upphandling. Du får också många handfasta råd för att kunna genomföra upphandlingen på ett effektivt sätt.
Kursen går i Stockholm 28 augusti och dagen efter i Göteborg. 3 september är det Örebros tur och 4 september går kursen i Malmö. Antalet platser är begränsat och det är först till kvarn som gäller.