Så påverkas personalens skatter vid hemarbete

Ett webbinar ska visa vilka skatte- och bokföringsmässiga konsekvenser som kan uppstå när de anställda arbetar hemifrån.

Covid-19 har lett till en enorm ökning av antalet anställda som arbetar hemifrån och det kan leda till en del nya frågeställningar när det gäller exempelvis förmånsbeskattning och bokföring. KPMG ska i ett webbinar 28 maj 11:30-12:15 reda ut många av dessa frågeställningar.

Under 45 minuter kommer KPMG:s experter bland annat att gå igenom frågor som:

  • Hur ska jag hantera utskrifter och arkivering av material hemifrån?
  • Får jag ta hem bokföringsmaterial?
  • Riskerar de anställda att förmånsbeskattas vid inköp av arbetsredskap som headset och skrivare för att kunna arbeta hemma?
  • Hur ska du hantera kvittot för utlägget för arbetsredskapet?
  • Kan arbetsgivaren betala de anställdas bredband nu när de arbetar hemma under pandemin utan att det blir skattekonsekvenser?

Webbinaret är kostnadsfritt och du kan anmäla dig här.