Utveckla din affärskreativitet

Med övningar, verktyg och inspirerande exempel ska du få lära dig att utveckla din affärskreativitet på en nätverksdag hos chefsnätverket Close.

Annons

Kreativitet kan uppfattas som något av ett tveeggat svärd i ekonomiska sammanhang. Arbetet på ekonomiavdelningen bygger mycket på att följa regler och förordningar och ”kreativ bokföring” är inte tillåtet.

Det kan göra att idéer och nyskapande lösningar inte kommer fram i den omfattning som de egentligen borde för att ekonomiavdelningen ska bidra till företagets konkurrenskraft. För att råda bot på det bjuder chefsnätverket Close in ekonomichefer till en nätverksdag i Stockholm 13 mars där temat är affärskreativitet.

Under dagen kommer bland annat följande frågor att tas upp:

  • Kan man bli mer kreativ?
  • Vilka är det vanligaste myterna kring kreativitet?
  • Hur kan man få medarbetare att bli mer kreativa?
  • Varför är kunskapen om affärskreativitet så låg inom näringslivet?
  • Vilka frågor har du om kreativitet och innovation?
  • Hur ser övriga chefer på detta viktiga och komplexa ämne?
  • Vad hindrar kreativitet?
  • Hur inspirerar man medarbetare att utforska sin egen kreativitet?

Dagen leds av föreläsaren Teo Härén. Han har arbetat med kreativitetsutveckling i över 15 år med föreläsningar och workshops i mer än 25 länder och med allt från ledningen på Bentley Cars till Läkare Utan Gränser. Dessutom har han skrivit fyra böcker om kreativitet.