Utveckla medarbetarupplevelsen

Hur du får nöjda kunder genom att satsa på nöjda medarbetare står på schemat när Chefsnätverket Close bjuder på frukostmöte.

Annons

Att förbättra kundupplevelsen är ett mål för många företag, men för att nå det måste företagen också satsa på medarbetarupplevelsen. Det är utgångspunkten för ett frukostmöte som Chefsnätverket Close anordnar i Stockholm 16 mars.

Då ska Heléne Lidström berätta hur en förbättrad medarbetarupplevelse kan öka engagemanget och stärka kulturen på en arbetsplats. Heléne Lidström har under 20 år haft ledande positioner inom kommunikation, marknadsföring, organisation och ledarskap på stora företag som Microsoft, Tele2, Icon Medialab. Bland de frågor hon kommer att ta upp under frukostmötet finns:

  • Hur kan digitaliseringen vara nyckeln till en bättre medarbetarupplevelse?
  • Hur kan du modernisera arbetsplatsen och möta de behov som medarbetarna har samtidigt som du utformar en arbetsmiljö som engagerar människor och får medarbetarna att faktiskt vilja komma till kontoret?
  • Hur kan du bygga ett modernt närvarande ledarskap med hjälp av tekniken?
  • Hur gör du för att få människor att ändra beteenden för att arbeta smartare och mer effektivt?